Božidar Prodanović (1923 – 2006)

Umetnički pristup

Prvo - osećati; imati kreativan odnos prema životu, ljudima, stvarima i prirodi. Drugo - imati neodoljivu želju da se to osećanje izrazi, i najzad, treće - imati sluha. Bez toga muzičar ne može ostvariti one čarobne i tačne odnose zvukova; književnik, poeta odnose među rečima, ono što se događa među njima i oko njih, a slikar - tačne odnose boja, njihov zvuk uz ritam i harmoniju linija i površina.

Slika je tajna, nastala uz vetar, niz zelenu dolinu, vetar koji je praćen pesmom ptica i mirisom poljskog cveća. To je, kao kad se pitam, šta mi vodi prste na fruli da nižu melodiju.

Ali, vetru su prepreke grane, po koje drvo ili ograda od žbunja, a nastajanju slike otpor je u samim bojama, četkama i platnu. U savlađivanju tog otpora izrasta i izranja umetničko delo.

Božidar Prodanović, "Tačka života" Zapisi o umetnosti i čoveku, Dečije novine, Gornji Milanovac 1996. str. 13

O umetniku

Boža Prodanović već više decenija četkom, perom i pisaljkom beleži svoja zapažanja, svoje misli i svoja sećanja. U ateljeu, u čistoj prirodi, na ulicama gradova, na putovanjima, naslikao je stotine slika, nacrtao hiljade crteža, izrezao mnoge grafike, mozaikom prekrio desetine kvadratnih metara zidova, napisao mnoge nadahnute stranice. Njegove slike se nalaze u galerijama i muzejima, društvenim zbirkama i domovima ljubitelja umetnosti i prijatelja. Njegovi mozaici obogaćuju arhitekturu mnogih javnih građevina, njegove misli i poetska nadahnuća čuvaju korice objavljenih knjiga. Izlagao je mnogo puta, samostalno ili sa ostalim jugoslovenskim ali i stranim umetnicima.

Boža Prodanović nam ponovo nudi radost sa slikama koje poznajemo ali i sa onim koje prvi put napuštaju umetnikov atelje.

Vera Ristić, Katalog: IZLOŽBA SLIKA, 20 - 29. avgust 1996, Despotovac