Madl'Art 29.06.2005 – 09.06.2005

Biserna duga

Svetlucavi dar tamnih morskih dubina, biser važi za savršenstvo prirodne lepote i stolećima unazad, kao i danas, predstavlja simbol čistote, perfekcije, elegancije i bogatstva. Za Beograđanku Ljiljanu Mićković, međutim, znači više od svega toga — estetski i stvaralački izazov sopstvenoj imaginaciji i smislu za igru.

Svetski putnik po profesionalnom opredeljenju, gospođa Mićković je u dugoj karijeri stjuardese, u zlatnim godinama JAT-a, dospela na sve kontinente i imala prilike da se divi umetničkim tvorevinama, između ostalog i nakitu najrazličitijih naroda, da uživa u vatrometu boja afričkih ukrasnih predmeta, kao i u živopisnim ukrasima latinoameričkih Indiosa.

Ali tek kada su je porodične okolnosti odvele u Kinu, gde je provela pune četiri godine, videla je nešto istinski očaravajuće novo, a u sebi otkrila novi kreativni prostor. Na pekinškoj Bisernoj pijaci bila je zasenjena prozračnim duginim bojama dragulja iz školjke. Na tezgama je prvi put, osim uobičajenih bledo sedefastih, ugledala bisere u neverovatnim nijansama: ružičastoj, srebrnoj, krem, zlatnoj, zelenoj, plavoj, pa čak i crnoj.

Maštovita i spretna, obdarena smislom za stvaralačke improvizacije, Ljiljana Mićković osmelila se da prelepe, ali jednolične biserne nizove dogradi, obogati i uobliči u uzbudljive preplete perli sa drugim dragocenim materijalom.

Tako su iz njenih ruku nastale ogrlice i narukvice od bisera u kombinaciji sa plemenitim metalima, kristalom Svarovski ili poludragim kamenjem poput ametista, žada, oniksa i granita.

Posebnu vrednost i pečat ovoj kolekciji daje spoj nespojivog — ekskluzivnog i običnog. Uz najfiniji materijal, Mićkovićeva je u svoje kreacije uklapala i priručne elemente iz „bakine škrinje“: starinske šnale, kopče, ukosnice, delove polomljenih broševa ili naušnica.

Rezultat je unikatan, a svaki komad skupocen u svojoj neponovljivosti.